مرکز آموزش علوم تجربی هفتم و هشتم و نهم گناوه
مرکز آموزش علوم تجربی هفتم و هشتم و نهم گناوه
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان oloom و آدرس olooman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود هشدار داد که بیماری هپاتیت و عفونت کبدی به طور کلی خطرناکتر از بیماری ایدز برای انسان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه مصر، سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود آورده است: هپاتیت و عفونت کبدی به طور کلی خطر زیادی برای سلامت انسان دارد و در مقایسه با بیماری ایدز و تب دنگی، قربانیان زیادی می گیرد.

سازمان بهداشت جهانی افزود: میانگین مرگ و میر بیماری هپاتیتی 100 برابر بیشتر از بیماران مبتلا به ایدز یا تب دنگی است.

این سازمان در گزارش خود تاکید کرد: این ویروس ها همچنان خطر بزرگی در جهان به شمار می روند و نزدیک به 240 میلیون نفر در جهان مبتلا به هپاتیت نوع B و حدود 150 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت نوع C هستند.

هپاتیت حاد ویروسی یک التهاب شایع کبد‌ی است که به وسیله‌ ویروس‌ های هپاتیت E ، A ،B ،C  ایجاد می‌شود.

هپاتیت A از طریق خوردن مواد آلوده مثل آب و غذای آلوده به فاضلاب انتقال می‌یابد و بی‌اشتهایی شایع‌ترین علامت آن است.

سایر علایم آن شامل تهوع، استفراغ، درد در ناحیه بالایی شکم و ادرار تیره و زرد است و بهبودی معمولاً کامل بوده و عوارض طولانی مدت به ندرت دیده می‌شود.

هپاتیتC ،B می‌توانند به‌ صورت مزمن در آمده و افراد مبتلا می‌توانند ناقل بیماری شوند. این دو نوع بیماری از طریق خون، محصولات خونی، دستگاه تناسلی و بزاق انتقال می‌یابند.

ویروس هپاتیت D برای بقا و انتقال، به ویروسB متکی است. این بیماری می‌‌تواند همزمان با هپاتیت B ایجاد شود و معمولاً به صورت مزمن در می‌آید.



 

 



[ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, ] [ 3:42 ] [ داریوش داودی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ به مطالب آموزشی علوم تجربی دوره راهنمایی می پردازد و متعلق به همه دانش آموزانی است که از آن بازدید می کنند با نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ یاری دهید.
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 543
بازدید کل : 8534
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1